شتاب نهضت مدرسه‌سازی در هرمزگان با مشارکت فعال شرکت آلومینیوم المهدی

مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی با اعلام آغاز احداث یک هنرستان ۱۲ کلاسه و مرکز آموزش جوارکارگاهی در غرب بندرعباس، از گام‌های جدی این مجموعه صنعتی در حمایت از عدالت آموزشی و تربیت نیروی متخصص خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شهرداری ها- از بندرعباس ،نشست نهضت مدرسه‌سازی و ارتقای عدالت آموزشی روز چهارشنبه، سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۴ با حضور مسئولان ارشد استان هرمزگان، نمایندگان صنایع و خیرین در استانداری هرمزگان برگزار شد. در این نشست، مهندس رجب‌پور، مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، برنامه‌های کلان این مجموعه در حوزه مسئولیت اجتماعی، به ویژه در بخش آموزش را تشریح کرد و گفت: «آلومینیوم المهدی در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، احداث یک هنرستان ۱۲ کلاسه را در دستور کار قرار داده است.»

رجب‌پور با اشاره به توافق‌نامه سه‌جانبه با استانداری هرمزگان و اداره‌کل نوسازی مدارس، افزود: «این هنرستان بنابر نیازهای آموزشی استان طراحی می‌شود. همچنین، به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص متناسب با صنعت آلومینیوم، مرکز جوارکارگاهی ویژه‌ای نیز در محل شرکت احداث خواهد شد که نیازهای مهارتی شاغلان و کارآموزان آینده را پاسخگو باشد.»

وی با تأکید بر اینکه “آموزش، محور اصلی رشد و تعالی کشور است”، خاطرنشان کرد: «علاوه بر مشارکت در ساخت مدارس نیمه‌تمام، آلومینیوم المهدی در سال گذشته با ارسال کانکس‌های آموزشی به روستاهای کم‌برخوردار استان، نقش فعالی در توسعه فرصت‌های آموزشی ایفا کرده است. همچنین پروژه مشترکی با سازمان بهزیستی در حوزه درمان بیماری‌های ژنتیکی نیز به انجام رسیده است.»

استاندار هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در سطح استان، گفت: «باید با هم‌افزایی میان بخش دولتی، صنایع و خیرین، روند ساخت مدارس را شتاب دهیم. امروز وفاق جمعی خوبی در استان برای پاسخ به این نیاز شکل گرفته است.»

دکتر آشوری با تأکید بر توجه همزمان به کمیت و کیفیت آموزش، افزود: «هدف‌گذاری‌ها تنها بر ساخت فضاهای جدید متمرکز نیست، بلکه ارتقاء کیفیت آموزش با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و صنعتی در اولویت قرار دارد.»

گفتنی است در این نشست، مدیران صنایع بزرگ غرب بندرعباس، خیرین مدرسه‌ساز و جمعی از مسئولان اجرایی نیز حضور داشتند و ضمن ارائه گزارشی از ظرفیت‌ها و نیازهای آموزشی، بر لزوم استمرار مشارکت‌ها در مسیر تحقق عدالت آموزشی تأکید کردند.